Ga naar de inhoud



Klanten aan het woord

AVA kiest voor één systeem voor inbraakdetectie en toegangscontrole


Koen Van Weddingen, Directeur ICT & Facility AVA : “De AVA-winkels waren aangesloten bij verschillende alarminstallateurs en meldkamers. Deze situatie was historisch gegroeid, maar creëerde onzekerheid en verwarring. Waren we wel goed beveiligd? Werden de verschillende systemen correct gebruikt? En werden de juiste personen gecontacteerd bij een alarm? Via mond-aan-mondreclame kwam ik in 2009 bij A&E Security terecht. Ik ging langs, en kreeg meteen een presentatie in de showroom, over hun gespecialiseerde aanpak voor de retailsector.”

Absolute meerwaarden: HERA-software en A&E Service desk

Koen Van Weddingen: “De grootste sterktes van hun aanpak zijn de HERA-software, die een centraal beheer mogelijk maakt, en het Remote Support Center, de service vanop afstand van A&E Security. We zijn nu honderd procent zeker dat onze winkels optimaal beveiligd zijn. Dat bewijzen de continue rapporten. En met de HERA-software beheren wij ook alle toegangscodes en digitale plannen. En controleren wij de openings- en sluitingstijden van onze winkels. Het Remote Support Center bewees ook al uitgebreid haar meerwaarde. Bij problemen bellen wij naar de service desk, en A&E Security logt rechtstreeks in op ons systeem om het op te lossen. Bovendien worden onze mensen veel minder gebeld bij een alarm. Want A&E Security zorgt voor de technische verificatie, en filtert zo ongewenste alarmen. Dat betekent veel minder interventiekosten!”

Eindelijk uniformiteit

Koen Van Weddingen: “A&E Security denkt met je mee. Op ons verzoek pasten zij bijvoorbeeld de HERA-software aan, zodat wij ook onze opbellijsten konden integreren. Gedaan dus met Excel-formulieren, oude codes en verschillende beveiligingsconcepten per winkel. Onze beveiliging is nu uniform en optimaal. En de kers op de taart is de hulp vanop afstand via de service desk van A&E Security.”