Ga naar de inhoud



Klanten aan het woord

De veiligheid van Sports Direct groeit mee met onze filialen


David Van Gansbeke, Retail Operations Manager Belux Sports Direct :

“Sports Direct groeit hard. De winkelketen breidde in enkele jaren uit van 25 naar 44 filialen, in België en de rest van Europa. A&E Security garandeert voor elke filiaal een uniform totaalbeveiligingssysteem – inbraak-, brand- en camerabewaking, en toegangscontrole – inclusief een centraal monitoring-, rapporterings- en beheerssysteem.”

Al 15 jaar parner voor beveiliging 
David Van Gansbeke : “Wij vertrouwen al van bij de start zo’n 15 jaar geleden op A&E Security voor de beveiliging van onze winkelfilialen. Bij hen vonden wij een partner die actief meedenkt én een totaalpakket biedt: camera-, brand-, inbraakbeveiliging en toegangscontrole. Onze samenwerking groeide samen met onze expansie. Wij wilden een uniforme aanpak voor al onze filialen, in België én buiten onze landsgrenzen: in Spanje, Slovenië, Polen, Tsjechië, Slovakije, Zwitserland en Hongarije. Bovendien droomden wij van een centraal monitoring-, rapporterings- en beheerssysteem. A&E Security bundelde haar technologieën en diensten en wij kregen een beveiligingspakket op maat, perfect beheerbaar vanop afstand.”

Vertrouwde aanpak - ook in het buitenland
In een eerste fase installeerde A&E Security alle systemen zelf, ook die in onze winkels in bijvoorbeeld Frankrijk. In een tweede fase schakelde A&E lokale partners met dezelfde technologieën in voor de installaties buiten België. Hoe werkt het? De eerste keer begeleidt een ervaren A&E Security-technicus de partner ter plaatse. Die krijgt een strikte handleiding voor volgende projecten, en kan altijd rekenen op technische hulp van de A&E Service Desk. Het resultaat? Al onze rapporten zijn uniform en worden centraal, vanop afstand beheerd en aangemaakt. Zo bewaren wij altijd het overzicht en komen we snel tot nieuwe inzichten. Belangrijk als je kort op de bal wil spelen.

Code- en badgebeheer via HERA
Wij monitoren en beheren onze toegangscodes en badges met HERA-software. Een must, want met zoveel winkels komen en gaan er continu (nieuwe) medewerkers. HERA houdt een logboek bij van al wat er gebeurt. Dat garandeert een snelle analyse en aanpak. Ook inbraak- en camerabewaking beheren wij centraal, vanop afstand. Het contact met de Service Desk en het Remote Support Center van A&E is top. Zij analyseren en filteren elk melding op voorhand, zodat onze werking zo weinig mogelijk hinder ondervindt.

Veilige nachtleveringen
Onze producten moeten zo snel mogelijk in de winkelrekken liggen. Daarom leveren wij meerdere keren per week, meestal ’s nachts. Wanneer onze medewerkers ’s morgens vroeg aan hun dagtaak beginnen, zijn alle producten al ter plaatse. En bij openingstijd enkele uren later ligt alles netjes in de rekken. Onze transporteurs hebben minder last van files, maar ze moeten onze opslagruimtes wél zelf openen en afsluiten. Daarom klopten wij bij A&E Security aan voor een eenvoudig én honderd procent veilig nachtsassysteem. Het resultaat is een innoverende, gebruiksvriendelijke én ultraflexibele oplossing. Dat is nodig, want wij weten nooit precies wanneer de chauffeur op zijn bestemming aankomt. Het Remote Support Center monitort alles vanop afstand, de klok rond.

De belangrijkste meerwaarde van A&E Security?
A&E Security heeft alle technologie en knowhow in huis voor een totaaloplossing, en staat in voor het onderhoud van je systeem. Je hebt dus maar één veiligheidspartner en één aanspreekpunt. Toch blijft de allergrootste meerwaarde voor ons de lange termijn relatie. A&E is een echte vertrouwenspartner. Zij snappen onze bedrijfscultuur, en kennen onze manier van werken. Daardoor plaatsen ze onze vragen meteen in de juiste context. Het resultaat zijn maatoplossingen die precies doen wat wij vragen. Bovendien denken ze proactief en flexibel mee in functie van hun klant.