Ga naar de inhoud



Klanten aan het woord

Lunch Garden : “Vragen of problemen? A&E heeft aan enkele woorden genoeg”

In 2013 zag Lunch Garden in zijn 55 restaurants pogingen tot inbraak en valse meldingen sterk toenemen. De technische directie schakelde A&E Security in voor een nieuw systeem van inbraakbeveiliging en een centraal codebeheersysteem. Door jobpromoties en personeelswissels kroop er (te) veel tijd in het beheer van de toegangscodes. Twee jaar later is het probleem van de inbraken sterk verminderd, want alles wordt veel beter gedetecteerd. En de toegangscodes? Die worden nu centraal beheerd. Technical Field Manager en Preventieadviseur Yves Van Caenegem licht toe.

75% minder bewakingspatrouilles nodig.
Dankzij de dubbele detectie krijgen wij een signaal wanneer iemand een deur of raam probeert open te breken én wanneer er binnen beweging is. Wij grijpen dus veel correcter in en onze kosten voor mobiele bewaking met agenten zijn sterk gedaald.”

Unieke toegangscode voor iedere medewerker
“Er werken zo’n 1200 medewerkers in onze vestigingen. Het codebeheer is dus een hele kluif: mensen groeien door, werknemers gaan op pensioen, nieuwe collega’s starten, enzovoort. Wij moeten onze mensen snel en veilig toegang kunnen geven tot de juiste vestiging. Geen probleem met het remote codebeheersysteem. Iedere medewerker kiest één unieke code en behoudt die code gedurende zijn volledige loopbaan binnen het bedrijf. Het beheer gebeurt centraal en bij wijzigingen sturen de managers van de vestigingen een mail of bellen ze in op het systeem.”

Inclusief diensten: service desk en SLA
“Verbouwingen en herstellingen gebeuren vooral ’s nachts. Met één telefoontje naar de service desk schakelen wij de automatische bewaking van een vestiging vanop afstand uit. Bij korte interventies wordt er nadien van op afstand terug bewapend. Ook administratief verloopt alles heel eenvoudig. Eén maal per jaar overlopen wij alle vestigingen: welke filialen gaan open, welke krijgen een verbouwing, ... Voor de rest verloopt alles automatisch via onze SLA (Service Level Agreement): de prijs is gekend en voor het onderhoud in de verschillende restaurants krijgen wij één factuur. Alleen voor herstellingen, bij schade of defecten, krijgen wij een aparte afrekening.”

A&E Security neemt veel werk en stress weg
“Waarom A&E Security? In één woord: flexibiliteit. Wij moeten kort op de bal kunnen spelen. Als een bepaalde vestiging voorrang moet krijgen, past A&E Security haar planning aan. Bovendien krijgen wij altijd proactief advies. De technici analyseren de specifieke veiligheidsrisico’s per vestiging. Intussen hebben wij een vertrouwensband. Onze contactpersonen hebben maar een paar woorden nodig om te weten of een vraag dringend is en wat er moet gebeuren. Bij problemen volstaat het dus om even te telefoneren of een e-mail te sturen. A&E Security neemt ons zo veel werk en stress uit handen.”