Ga naar de inhoud



Klanten aan het woord

Lecot laat elke alarmmelding vanop afstand verifiëren


Philippe De Veyt, Gedelegeerd Bestuurder bij Lecot: “Onze verantwoordelijke voor de beveiliging, Bernard Vandercruyssen, werd als eindverantwoordelijke beveiliging vaak meerdere keren per nacht gewekt voor een – vaak ongewenste – alarmmelding in een van onze dertig filialen. De oorzaak lag meestal bij menselijke fouten: een deur was niet goed gesloten, een raam stond open, het systeem was niet correct ingeschakeld, ... Door deze overlast werd zijn beveiligingstaak al snel een lijdensweg. Bovendien stegen de indirecte beveiligingskosten. Er moest dus iets gebeuren, maar wat? Moesten we een externe bewaker inschakelen bij alarmmeldingen? Of meerdere werknemers verantwoordelijk maken? We vroegen advies aan A&E Security: de firma die o.a. ons centrale magazijn beveiligde.”

De oplossing? Verificatie vanop afstand
Bernard Vandercruyssen: “We kozen voor technische verificatie vanop afstand door de A&E service desk. Het aantal interventies en beslommeringen voor onze beveiligingsdienst daalde daardoor met 80%. Ikzelf en mijn mensen genieten dus weer met een gerust hart van onze nachtrust. Want de A&E Security-service desk en het Remote Support Center houden de klok rond een oogje in het zeil. En elke dag om 6 en 18 uur krijgen wij een rapport van de voorbije 12 uur. Hoe werkt het? A&E Security verifieert elke alarmmelding, en filtert zo ongewenste alarmen. Bovendien pakken zij ook technische storingen meteen aan – vanop afstand. Het aantal verplaatsingen is dus beperkt tot een minimum. Nog een groot voordeel? Het codebeheer. Wij zijn nu zeker dat er geen code te veel – of tekort – is in elk van onze filialen. En indien nodig, wist het Remote Support Center vanop afstand met spoed een risicocode.”

Lecot-veiligheidsdienst geniet nu van een welverdiende nachtrust
Bernard Vandercruyssen: “Dankzij de waterdichte verificatieprocedure, slapen wij nu op twee oren en heb ik met een gerust hart mijn verantwoordelijkheden kunnen doorgeven aan Joost De Loof, onze preventie adviseur, en ook verantwoordelijk voor de beveiliging.  Het Remote Support Center volgt bij elke melding de duidelijk omschreven richtlijnen. En door ongewensten meldingen vakkundig te filteren, neemt het 80% van onze zorgen weg.”